
DeepNash blefuje i wygrywa z ludźmi w Stratego, grze o większej liczbie stanów niż go
5 grudnia 2022, 10:55Sztuczna inteligencja firmy DeepMind, która jako pierwsza pokonała człowieka w go, nauczyła się blefować w strategicznej grze planszowej Stratego. Co więcej, potrafi wygrać z człowiekiem tę grę, która ma znacznie więcej możliwych scenariuszy niż go czy poker. Najbardziej zaskakujący był dla nas fakt, że DeepMind był w stanie poświęcić wartościowe zasoby, by zdobyć informację o ustawieniu przeciwnika i jego strategii, stwierdzają twórcy algorytmu.

Pokerzysta niepokonany
12 stycznia 2015, 13:20Kanadyjscy naukowcy opracowali algorytm, dzięki któremu komputer jest w stanie pokonać każdego gracza w Texas Hold'em. To najpopularniejsza na świecie odmiana pokera.

Gracze na celowniku NSA i GCHQ
10 marca 2016, 10:31Brytyjski Guardian otrzymał od Edwarda Snowdena kolejny zestaw tajnych dokumentów NSA. Tym razem wynika z nich, że agencja we współpracy z brytyjską GCHQ szpiegowała osoby grające w online'owe gry. Obie agencje stworzyły sobie możliwości techniczne, by szpiegować sieć Xbox Live, społeczności Second Life czy World of Warcraft.

Wilkiem być...
2 stycznia 2008, 15:46Ogród zoologiczny w Minnesocie wraz z firmą Eduweb wydali grę edukacyjną „WolfQuest”. Gracz wciela się w niej w wilka żyjącego w Parku Narodowego Yellowstone. Musi nauczyć się polować, bronić swojego terytorium, znaleźć partnera i założyć własne stado.

Gry karciane tak samo skuteczne jak gra na Wii
28 czerwca 2016, 11:36Poprawiając możliwości ruchowe, proste gry karciane mogą pomóc w rehabilitacji pacjentów po udarze. Kanadyjscy naukowcy dodają, że równie dobrze sprawdzają się w tej roli jenga, bingo czy gry na konsole.

Powstanie "YouTube gier"
30 października 2008, 18:12Za trzy tygodnie, 19 listopada, zostanie uruchomiona usługa, która może zrewolucjonizować rynek gier wideo. Mowa tutaj o microsoftowym Xbox Live Community Games Channel, dzięki któremu każdy twórca gier będzie mógł zaoferować swoje dzieło milionom potencjalnych klientów.

Gry wideo trenują obszary mózgu kluczowe dla uczenia
6 października 2017, 13:06Gry wideo zapewniają przewagę podczas uczenia.

Koniec legendy?
9 lutego 2009, 12:29Przyszłość microsoftowego Flight Symulatora, najprawdopodobniej najstarszej wciąż kontynuowanej serii gier wideo, stanęła pod znakiem zapytania. W ramach cięć zatrudnienia koncern zamknął studio Aces, które produkowało obecną na rynku od 1982 roku serię.

TruePlay ma zapobiec oszustwom w grach
24 października 2017, 10:34W Windows 10 Fall Creators Update znalazł się nowy mechanizm o nazwie TruePlay. Jego zadaniem jest zapobieganie oszustwom w grach online'owych. Technologia ma informować producentów gier o oszustwach, pozwolić na zidentyfikowanie nieuczciwych graczy i podjąć działania.

Wirtualna telerehabilitacja
19 marca 2010, 09:50Inżynierowie z Rutgers University wykorzystali konsolę PlayStation 3, rękawicę do gier oraz wykonane na zamówienie specjalne oprogramowanie i gry, by w ten sposób zwiększyć szybkość ręki i zakres ruchów palców nastolatków z porażeniem mózgowym. Wszystko to miało rozszerzyć wachlarz dostępnych dla nich czynności, w tym samoobsługowych czy związanych z utrzymaniem porządku w domu.